28 lipca 2014

4 healthy summer breakfast ideas #healthylife



Cześć!
Dzisiaj przygotowałam dla Was lekki, wakacyjny post, który mam nadzieję przyda Wam się latem, w gorące poranki. Pokażę Wam moje 4 ulubione, zdrowe śniadania, które są bardzo proste w wykonaniu i myślę, że każda z Was znajdzie choć jedno dla siebie ;) Nie wymagają one gotowania, więc wykonać je mogą nawet małe dzieci, a wiele składników można zmieniać według uznania. Jak pewnie zauważyliście już wcześniej, wszystkie są na słodko, ale nie bez powodu; chciałam pokazać, że słodkie jedzenie też może być zdrowe i dietetyczne.
Wspomnę jeszcze, że jest to pierwszy post z nowej serii na moim blogu, oznaczonej hashtagiem #healthylife. Seria będzie dotyczyć zdrowego stylu życia i diety, niekoniecznie odchudzającej, ale po prostu zdrowej. W komentarzach możecie pisać swoje pomysły na kolejne posty #healthylife, a ja zostawiam Was z moimi pomysłami i inspiracjami na smaczne śniadanie ;)



1. Musli z jogurtem i owocami

Składniki
- płatki musli / crunchy
- jogurt naturalny
- owoce do przetarcia i dekoracji

Przygotowanie
Mieszamy płatki z jogurtem, przecieramy dowolne owoce (ja osobiście polecam jabłka i truskawki), na wierzchu posypujemy jeszcze odrobiną płatków i dekorujemy owocami według uznania. Jeśli chcecie, całość możecie wymieszać z ugotowanym ryżem, wtedy będzie bardziej pożywne i sycące ;) 

Co do picia?
Do tego śniadania wybrałam napój bezalkoholowy o smaku Mojito, w którym bezwzględnie się zakochałam i szczerze Wam go polecam. Szczególnie w gorące, wakacyjne dni sprawdza się idealnie. Możecie dostać go w Żabce, dostępny jest też o smaku Pinacolady ;)





2. Bananowe pancakes

Składniki
- 2 banany
- 1 mały jogurt naturalny
- 1 szklanka mąki
- 1/3 szklanki mleka
- 1 jajko
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- olej rzepakowy do smażenia

Przygotowanie
Obrane i pokrojone banany zmiksować z jogurtem i mlekiem. W osobnym naczyniu przesiać mąkę i proszek do pieczenia, wbić jajko i wymieszać razem z bananową masą do uzyskania gładkiej konsystencji. Na patelni rozgrzać odrobinę oleju, nakładać ciasto łyżką i smażyć do zezłocenia. Po usmażeniu udekorować syropem klonowym, cukrem pudrem, miodem lub owocami. Smacznego! ;)
(przepis pochodzi z bloga YummyLifestyle)





3. Tosty z owocami, czekoladą i musli

Składniki
- chleb tostowy
- owoce
- nutella
- płatki musli

Przygotowanie
Dowolne owoce pokroić, włożyć do tostów i upiec. Po wyjęciu z opiekacza górną część tostów smarujemy czekoladą i posypujemy płatkami musli. Całość dekorujemy świeżymi owocami. Smacznego! ;)






4. Wieloowocowy koktajl

Składniki
- truskawki
- banany
- jagody
- borówki amerykańskie
- 2 gałki lodów truskawkowych/waniliowych
- kefir

Przygotowanie
To proste: pokrojone i umyte owoce zmiksować z resztą składników.
PS.: Ilości owoców i kefiru według uznania. Smacznego! ;)


Mam nadzieję, że ten post zmotywował Was, aby wprowadzić trochę owoców do waszej diety. Przepisy są bardzo proste i myślę, że chyba każda z Was zawsze znajdzie w domu potrzebne składniki, aby móc w każdej chwili przygotować sobie zdrowe śniadanie czy przekąskę. Piszcie swoje pomysły na smaczne i jednocześnie zdrowe posiłki. Smacznego! ;)

22 komentarze:

  1. ja lubię jeść po prostu owowce, albo musli z jogurtem :3
    ciekawe pomysły, wygląda bardzo smacznie ! narobiłaś mi ochoty na koktajl :))
    http://soooooooooswagkocie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za pomysły a morze w nastepnym poście z tym # jak szybko się odchudzić

    www.panna-anqa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne pomysły na pewno kiedys skorzystam :)

    indyjskipalisander.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe przepisy :) Bardzo smacznie wygląda ^^

    OdpowiedzUsuń
  5. Mmmmm.... ale mi smaczka narobiłaś. Bedę musiała wypróbowac tych przepisów <3
    Siizii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Omomomom jak smakowicie wygląda :) I do tego takie zdrowe ^^
    alwaysandforeverjustme.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja co rano biorę się za sałatkę owocową.
    Obserwujemy? Odpisz u mnie. Będę wdzięczna jak klikniesz w bannery ♥
    http://iampatrysja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Kocham bananowe pancakesy, to całe moje życie :D


    http://peppermintandpink.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Powiem tak... Dziewczyno! Z nieba mi spadłaś z tymi przepisami. Akurat poszukuję czegoś zdrowego do jadłospisu, w końcu dietka się sama nie zrobi. Dziękuję <3.

    http://bizuna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. mm pysznie wyglada :> na moim blogu pytalas sie o wspólna obserwacje , ja juz obserwuje :")

    klaudiaandmylife.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  11. Pychotka! <3 Przynajmniej tak sądzę po zdjęciach :) Jeśli będę miała czas to na pewno spróbuję to zrobić :) Pozdrawiam :D
    vanilias.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Taki koktajl to bym sobie wypiła haha
    http://teenluxy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Z pancakes skorzystam napewno

    http://weronika-lifestyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. tosty i naleśniki wyglądają obłędnie :)
    świetny wygląd bloga :)
    obs=obs? zacznij, a na pewno się odwdzięczę :)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  15. mm ale mi smaku narobiłaś haha :)
    bardzo podoba mi się Twój blog dlatego obserwuję :)
    http://variouseverything.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. ciekawie piszesz co powiesz na wspólną obserwacje ja już to zrobiłam :)
    http://nina-ninula.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. pomysł na tosty na 100% wykorzystam, zwykle jadam je na słono :)
    świetne pomysły :)
    differentdiamond.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny blog, super przepis, będę musiała wypróbować :)

    P.S. Bardzo dziękuję Ci za miły komentarz na moim blogu i zapraszam już na NOWY POST NA FABRYCE MIĘTY KLIK! + Obserwuję i liczę na rewanż ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Oj,szkoda,że jestem na diecie bo nabrałam ochoty na tosty z nutellą<3 Super pomysły na śniadania:)

    OdpowiedzUsuń
  20. hej , świetny post i oczywiście blog , czy mogłabyś zajrzeć do mnie dopiero zaczynam . Gdyby było coś nie tak napisz mi w komentarzu na pewno to poprawię i zaobserwuję na stałe
    http://diffrentcholy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Fajne przepisy i bardzo ładne zdjęcia. Zachęcają do zjedzenia :) Chyba jutro zrobię sobie takie pancakes.
    www.jestemfaustyna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń