28 sierpnia 2014

Back to school II: Fashion for Autumn



Koniec lata - niestety - czuć już po kościach. Po raz kolejny wstając rano wiedziałam, że ubiorę sweter. Na dworze, jak na razie zachował się jeszcze czysto letni krajobraz, czyli ostatni znak, że lato mimo to jeszcze trwa. Powracają ulubione seriale pod ciepłym kocem, gorąca czekolada po powrocie do domu, jesienne spacery wśród kolorowych liści, dzieci zbierające kasztany i przepiękne swetry. Wróci też niestety deszcz, a temperatura spadnie. Tylko te dwa znaczące minusy zdecydowały o tym, że jesień nie jest moją ulubioną porą roku. Bez nich - byłaby bezdyskusyjnie! Postanowiłam jednak w stu procentach korzystać z ostatniego, letniego tygodnia wakacji. Dlatego też nie było dnia, w którym nie wyszłabym z domu, co w ostatnim czasie jest sporym sukcesem. Teraz pozostaje tylko mieć nadzieję, że nadchodząca nowa pora roku nie będzie dla nas zbyt surowa i chłodna, oraz cieszyć się kończącymi się wakacjami ;)

Przygotowałam dla Was kontynuację rozpoczętej niedawno serii Back to school. Tym coś zdecydowanie lżejszego niż ostatnio, czyli czysto modowy wątek. Ktoś mógłby pomyśleć, że w poprzednim poście całkowicie wyczerpałam wspominany temat. Ja jednak, jak to ja, postanawiam dokończyć to, co zaczęłam, a w dodatku bardzo dobrze mi się o tym pisze (mam nadzieję, że równie dobrze Wam się czyta!). Opowiem Wam trochę o moich ulubionych trendach na nowy sezon, podzielę się z Wami pomysłami i poradami, dotyczącymi nie tylko ubrania do szkoły, ale po prostu na nadchodzącą jesień. Mam nadzieję, że będzie to miła odmiana po ostatnim, bądź co bądź psychologicznym poście. 


Stylizacja, którą mam na sobie jest pierwszym moim pomysłem. W ostatnim czasie pokochałam te połączenie - sweter czy bluza ze spódniczką. Dowolnie bawimy się dodatkami: podkolanówki są według mnie idealne. Równie dobrze możecie wybrać coś innego: naszyjniki, bransoletki, czapki, apaszki - wszystko zależy od Waszej wyobraźni. Niestety - takie połączenie nie jest dla wszystkich, ponieważ po prostu dodaje nam kilka kilogramów. Jeśli chcecie wybrać mniej pogrubiającą wersję, wyjmijcie sweter ze spódniczki i zostawcie go na wierzchu. Wtedy będzie naprawdę okay. Ja na szczęście jak na razie mogę sobie na to pozwolić, więc zdecydowałam zostawić górę w środku. Ale pamiętajcie, najważniejsze jest to, abyście dobrze się czuli. Bo jak wiadomo, choćby nie wiem co miałabym na sobie, jeśli czuję się dobrze, to tak też wyglądam - i to jest jedyna zasada w modzie, której należy się trzymać.


Kolejny trend, o którym po prostu muszę wspomnieć to oczywiście dżins. Postanawiam odłożyć na jakiś czas spodnie we wszystkich kolorach tęczy, zaopatruję się w dżinsy. Wybór mamy szeroki: zwykłe rurki, wysoki stan i biodrówki, mom jeans czy moje ulubione, boyfriendy. Te najlepiej prezentują się z dziurami i mimo, że większość moich znajomych nazywa je "spodniami robotnika", ja mam w zamiarze przechodzić w nich całą jesień :) Nie zapomnijmy, że nie tylko o spodniach tu mowa. Na wieszakach sklepowych bez trudu znajdziemy nie tylko koszule z tego materiału, ale też kurtki, spódniczki, spódnice i torby, a czasem nawet akcesoria i biżuteria. No i oczywiście ukochane ogrodniczki - na lato wybierz wersję z szortami, w chłodniejsze dni decyduj się na długie nogawki. Jeśli masz taką możliwość, postaw na total look - ubierz się w dżins (uwaga, dosłownie!) od stóp do głów! Kiedyś taki strój świadczył o braku gustu ubranej tak osoby. Teraz jest bardzo mile widziany, nawet, ku mojemu zaskoczeniu, na polskich ulicach. A co najlepsze, w każdej szafie znajdzie się pewnie cokolwiek dżinsowego. A jeśli wybierasz się na zakupy, już wiesz, o czym nie możesz zapomnieć ;)

Co jeszcze? Paski! Nie mówię już o pionowych, czarnych pasach, powoli zanikających już w tłoku całkiem nowych stylów. Tym razem - poziomo. Najciekawsze są wąskie, czarno białe paseczki. Na bluzkach, bluzach, T-shirtach, swetrach... Znowu wszystko zależy od gustu. Najlepsze połączenie? Ze wspominanym dżinsem. Trzeba przyznać, że jest to naprawdę ponadczasowy trend, nie schodzący ze sklepowych półek całkiem już długi czas. Co - mimo, że nie pozwalam, aby moda wyznaczała mój styl - niezmiernie mnie cieszy :)

Wszystko dobre, co miłe i puchate. Dosłownie i w przenośni. Czyli włochate i puchate, milutkie sweterki powracają. I to we wszystkich barwach tęczy, najlepsze jednak są te 
stonowane, biały, beże, pudry i pastele to kolory tego sezonu. Takich jest bardzo dużo, 
widziałam je w wielu sieciowych sklepach, a nawet w Tesco'wym F&F. Kolejny trend na 
każdą kieszeń. Bardzo dobrym pomysłem jest krótkim sweter w połączeniu ze spodniami z wysokim stanem. Dlatego naprawdę warto zaopatrzyć swoją szafę w takowy. Mały minus - lub może dla niektórych plus - wszyscy znajomi będą chcieli go dotknąć! ;)

Ponadczasowy grunge, czyli koszula w kratę. "Must have" niezmiennie przez ostatnie kilka lat. Nie chodzi tu nawet o modę, jest to po prostu kolejny dobry pomysł, do szkoły i nie tylko. Najlepszy wybór - te grube, czarno-czerwone lub czarno-zielone, prosto z szafy taty. Można założyć ją solo, na bluzkę, czy przewiązać w pasie. Idealnie przyprawi każdą stylizację i w razie czego uratuje, gdy niespodziewanie zawieje chłodny wiatr. Pamiętajcie jednak, żeby nie łączyć tego z poprzednią pasiastą propozycją, bo zwyczajnie nie wyjdzie Wam to na dobre... Wiecie, o czym mówię ;)

Klasyka górą!
W nowym sezonie przeważać będą klasyczne kolory: biel i czerń, przede wszystkim. Ja jestem miłośniczką białego w każdym wydaniu i zdecydowanie jest to mój ulubiony kolor. Dlatego, tak jak wspominałam troszeczkę w poprzednim wpisie, nasza szafa powinna z radością ugościć białą koszulę i czarne spodnie, lub na odwrót. I oczywiście akcesoria w tych odcieniach; czarno-białe zegarki, torby, buty, biżuteria, case'y na telefon . Podoba mi się taki obrót sprawy, szczególnie, że znane nam dobrze z poprzednich sezonów neony zdążyły się znudzić. Jakiś czas temu pokochałam taki styl, a w mojej szafie zrobiło się ciut spokojniej, co w stu procentach mi odpowiada.

Holograficzna moda. Przedstawiam Wam jeden z moich ulubionych trendów, tzn. holographic shoes czy holographic bags. Jednym słowem: holograficzny wzór na butach, torebkach, coraz częściej nawet na kurtkach czy innych częściach garderoby. Srebrny, mieniący się pod wpływem światła na różne odcienie kolorów. Niestety, rzadko można znaleźć takie rzeczy w sklepach typu CCC, czy na przykład H&M (choć przez jakiś czas były, z tego co wiem). Jeśli macie w swoich planach nabyć coś takiego, poszukajcie w Topshopie, tam są na pewno. Potem zostają jeszcze sklepy internetowe. Można znaleźć, trzeba tylko dobrze szukać! W razie czego, możecie pisać w komentarzach, jeśli widzieliście gdzieś takie cuda. To ułatwi sprawę tym, którzy jeszcze na nie polują :) Jest mnóstwo dostępnych fasonów, począwszy od sandałów i szpilek, skończywszy na trampkach i glanach. Wybór zależy od Was! Wygląda to naprawdę fajnie i nie przełamuje granicy kiczu.


Forget the rules, if you like it, wear it. To moje kolejne modowe motto. Zapomnij o zasadach, jeśli podoba Ci się to, włóż to. Wiecie co jest w modzie? Oryginalność! Wypisując swoje ulubione trendy, nie oznacza, że muszę sztywno się ich trzymać. Jeżeli modne jest coś, co Ci się nie podoba, nie kupuj, nie ubieraj tego, pokaż, że masz swój styl, bądź oryginalna, nie kopiuj. A jeśli z kolei nosisz coś modnego dlatego, że Ci się podoba, nie oznacza, że podążasz ślepo za modą! Jedni coś uwielbiają, drudzy uważają, że jest okropne. Dlatego - noś to co lubisz i szanuj to, co podoba się innym. Bo gdyby wszyscy ubierali się w ten sam sposób, świat byłby nudny, prawda? :)
I oczywiście nie przejmuj się plotkami typu "Jak ona się ubrała!". Tacy ludzie są najczęściej zazdrośni, lub po prostu nie warto zwracać na nich uwagę. Jeśli chcesz wiedzieć więcej, jak zareagować w takiej sytuacji, odsyłam do poprzedniego wpisu, gdzie wszystko dokładnie napisałam!

Małe rzeczy najbardziej cieszą!
Czasami zdarzają się takie momenty, kiedy nie koniecznie potrzebujemy, ale chcemy mieć coś nowego. Choćby była to drobna rzecz. Dlatego sprawdzonym sposobem jest kupowanie częściej, a mniej. Co to oznacza? Zamiast raz na pół roku wybierać się na ogromne zakupy, chodźcie do sklepu częściej i kupujcie sobie jakieś drobiazgi - bluzkę, naszyjnik, spodnie, buty. Po jednym. Wtedy częściej będziecie miały świadomość, że macie coś nowego, byłyście na zakupach. I wcale, wbrew pozorom nie wydajecie więcej. Dobry sposób na zaspokojenie małych potrzeb czy zachcianek :)

Teraz wygoda jest najmodniejsza.
Jeszcze niedawno zastanawialiśmy się, jak połączyć wygodę z modą. Teraz nie ma już tego problemu - wygoda jest już w modzie. A o co konkretnie chodzi? Dres! Począwszy od bluzy i spodni, skończywszy na sukienkach bardziej lub mniej eleganckich z tego materiału. Idealne rozwiązanie do szkoły i nie tylko. Najbardziej podoba mi się ze względu na przełamanie stereotypu; kiedyś dres był tylko sportowym lub domowym strojem. Wyjście w nim na jakąkolwiek inną okazję? Źle widziane. Teraz zmieniło się to diametralnie, a w dresowej sukience czy spódniczce można wyjść nawet na imprezę. Można? Można.

Post zakończam z takim właśnie optymistycznym akcentem, z naiwną nadzieją, że mimo kończących się wakacji, uda mi się kogoś rozweselić. Drżę na sam widok podręcznika do matematyki - i nie życzę Wam tego samego. Korzystajcie z wakacji ile się da, nie zwracając na pogodę najmniejszej uwagi!
Ja tymczasem zapraszam Was serdecznie na bloga mojej koleżanki Emilki <KLIK>
W komentarzach piszcie swoje pomysły na kolejne posty. Powiedzcie też, jak zamierzacie spędzić ostatnie wakacyjne chwile! :)


 |Sweter - Reserved | Spódnica - Stradivarius | Torebka - Sinsay | Buty - CCC |Podkolanówki | F&F |


36 komentarzy:

  1. świetny sweterek <3

    zapraszam do mnie;
    burgundychocolate.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ładna spódniczka. Masz śliczne oczy *.*

    Zapraszam: http://by-lolka.blogspot.com/
    U mnie konkurs! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny outfit! :)) Masz bardzo uroczą, dziewczęcą urodę ♥ ;)

    stylstynka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedy pierwszy filmik????

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale świetnie wyglądasz ,uroczo :*
    http://malinoweciernie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Ślicznie wyszłaś na zdjęciach. Świetny outfit.
    Wpadniesz do nas?
    Co powiesz na wspólną obserwacje?
    http://susan-and-olivia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. wyglądasz przepięknie, świetna stylizacja :*

    może obs? daj znać jak coś:)
    http://doublexdiary.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny post! :)
    Urocze zdjęcia! ♥

    http://openuppaula.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Po pierwsze: BOSZE, jakie Ty masz cudowne oczy! O.o
    Po drugie: Piękna spódniczka
    Po trzecie: Fajne podkolanówki ale ostatnio jaram się nadkolanówkami [?] i muszę sobie takie kupić.
    Co do planów to jutro rano jadę na grzyby i... tyle
    Pozdrawiam :)
    http://operacja-kojot.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Jejku jaka Ty jesteś piękna, oczy cudowne i włosy piękne długie *.*
    KLIK-BLOG

    OdpowiedzUsuń
  11. Jestem zachwycona blogiem, a post jest świetny. Przeczytałam wszystkie i dlatego czekam na kolejny z niecierpliwością! ♥ :) Śliczny sweterek i oczyy.. !

    Zapraszam: (mam nadzieję, że odwdzięczysz się komentarzem)
    OLIWIA-BLOGG.BLOGSPOT.COM (KLIK) ♥

    OdpowiedzUsuń
  12. Jestem zachwycona blogiem, a post jest świetny. Przeczytałam wszystkie i dlatego czekam na kolejny z niecierpliwością! ♥ :) Śliczny sweterek i oczyy.. !

    Zapraszam: (mam nadzieję, że odwdzięczysz się komentarzem)
    OLIWIA-BLOGG.BLOGSPOT.COM (KLIK) ♥

    OdpowiedzUsuń
  13. Uroocza stylizacja ^-^

    Mogłabym liczyć na twoją pomoc w nowym poście?
    http://greentea83.blogspot.com/2014/08/school-clothes-proposals.html

    OdpowiedzUsuń
  14. Wiesz, że po przeczytaniu tej notki, od razu polubiłam Twój styl pisania? A gdy przeczytałam, że masz 12 lat, wręcz odleciałam. Nie zrozum mnie źle - po prostu wiele Twoich rówieśniczek (moich zresztą też...) nie potrafi tak pisać. Chwała Ci za to!
    A przechodząc do tematu posta, zdecydowanie flanela, jako opcja na jesień, podoba mi się najbardziej. Od lat poluję i poluję na mój wymarzony model, ale nigdzie takiego nie ma. Może w tym roku się uda. Pomysł na sweter i spódnicę jako jedność, to coś, co chętnie widzę u innych, jednak u siebie nieszczególnie. W Twoim wykonaniu sprawdza się idealnie :)
    Pozdrawiam Cię serdecznie i lecę czytać starsze posty.

    http://onelittlesunbeam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Piszesz genialnie! Świetnie przygotowany post, który potrafi także zainspirować. Śliczne zdjęcia :)

    Pozdrawiam ♥
    yudemere.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Śliczne zdjęcia <3
    .
    .
    A u mnie giveaway z firmy choise.com
    Co powiesz na obs za obs ?
    Czekam na odp. u mnie ;
    Możesz kliknąć w baner sklepu chiose i mart of china u mnie ?
    ♥ ♥ ♥ http://sawanowska.blogspot.com/ ♥ ♥ ♥

    OdpowiedzUsuń
  17. Genialny post! Ja w chłodniejsze jesienne dni uwielbiam nosić swetry :)
    matrelsy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Spódniczka jest śliczna! I te Twoje oczy! *o*

    http://natalla-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja moje ostatnie wakacyjne chwile zamierzam spędzić z przyjaciółmi i rodziną ;)
    Cudowna stylizacja! Ślicznie wyglądasz ;3 A ten sweterek jest genialny!

    Pozdrawiam
    kikaa-blog.blogspot.com - kliik! ♥

    OdpowiedzUsuń
  20. Fajnie wyglądasz, jak taka grzeczna uczennica :D

    Obserwuje.
    http://suecombinations.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Mam tego samego iphone ale nie jestem taka ładna :')
    Obserwujemy?
    Napisz u mnie ♥
    www.kasiaandblue.blogspot.co.uk ♥

    OdpowiedzUsuń
  22. Cześć, bardzo fajna notka! Liczę na więcej takich!
    Jeśli chcesz zobaczyć, jak zrobić fajne i efektowne ombre, to zapraszam na post :3
    http://sterka.blogspot.com/2014/08/diy-ideas-ombre-thats-so-easy.html

    OdpowiedzUsuń
  23. Śliczna stylizacja :)) Mam taką torebkę <3
    http://best-lifee-forever.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. ale ladny stroj, sliczna spocdniczka!

    OdpowiedzUsuń
  25. Swietny post, genialna stylizacja. ;*
    Sliczne zdjecia. :)

    Nowy post, zapraszam c: http://lusialuska.blogspot.com/2014/08/back-to-school-haul.html?m=1

    OdpowiedzUsuń
  26. Świetnie napisany post! A stylizacja fenomenalna. Uwielbiam te wysokie podkolanówki do spódnicy :)

    Zapraszam już na NOWY POST NA FABRYCE MIĘTY :))

    OdpowiedzUsuń
  27. http://m.allegro.pl/szukaj.html?searchString=TATUA%C5%BB+komplet&sortBy=9
    Tutaj masz mnostwo takich. :*

    OdpowiedzUsuń
  28. Sliczny sweterek <3
    Uwielbiam pudrowy roz ;)
    Bardzo.podoba mi sie dobranie podkolanowek do spodniczki ;*

    zapraszam: gertrama.blogspot.com
    obserwujemy? Odp u mnie ;*

    OdpowiedzUsuń
  29. Przejrzysty blog i wpis, to co lubie najbardziej!
    Piękny masz ten sweterk, niestety lato się kończy, ale za to wracają ulubione seriale :3

    Co myślisz o wspólnej obserwacji? :)
    http://poetkamarzen.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Świetny blog, zajrzysz na mojego?
    http://zwierzeta-polski.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  31. Śliczne ciuszki :)
    +Obserwuje i liczę na rewanż :D
    http://zajrzyj-na-moj-blog.blogspot.no/

    OdpowiedzUsuń
  32. Bardzo ładna stylizacja :)
    http://julajulia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. śliczny outfit ;)

    http://cytruskowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  34. Piękne zdjecia :)
    Zapraszam do mnie :*

    OdpowiedzUsuń