9 października 2014

Let's get grunge!



Znowu wylewam siódme poty, próbując napisać coś na temat mody. Miało być lekko i ciekawie. A tymczasem po raz kolejny wszystko kasuję i zaczynam od początku. Co mam (a właściwie... nawet nie wiem co chcę!) powiedzieć?

 W styl grunge, pale, soft grunge i indie "wkręciłam" się bardzo niedawno. Wszystko za sprawą tumblr'a, który pełni rolę mojej dziennej inspiracji i miejsca, gdzie zazwyczaj rodzą się nowe upodobania. Dlatego nie bez powodu ubrałam spódniczkę w kratę, będącą jedną z charakterystycznych cech tego stylu. Nie tylko spódnica - uwielbiam też kraciaste koszule, najlepiej czerwone lub zielone - są świetne w jesienne dni, kiedy zimnym porankiem mam ją na sobie, a wracając do domu przy wyższej temperaturze, wiążę w pasie.

Potem na pierwszy plan wchodzą dodatki, które dodają całości charakteru. Choćby dzięki małemu choker'owi (tzn. naszyjnik tatuaż), bardzo dużo się zmienia. Z pozoru drobny, żyłkowy łańcuszek, a tak wiele dla nas robi. Podobnie jak podkolanówki, dzięki którym strój kojarzy się odrobinę ze szkolnym mundurkiem. I buty. Najlepiej czarne, ciężkie, wojskowe. Wygrzebcie z szafy stare glany, martensy, botki. A jeśli macie ochotę nabyć nowe, kierujcie się w stronę skór naturalnych - choć może nie są ekologiczne, to jednak najwygodniejsze, więc jeśli nie jesteście gotowe na bieganie ze stopami w przetarciach i pęcherzach, nie myślcie o ekologii. A jeżeli to Wam nie przeszkadza, zajrzyjcie do sieciówek - te sklepy pękają od nadmiaru prześlicznych martensów i "pseudo" glanów (prawdziwe najłatwiej będzie zdobyć przez internet) w wybranych modelach.
A jeśli będzie zimno w nogi, ja wybieram czarne rajstopy. Na tę porę polecam numery trochę wyższe niż piętnaście, ze względu na temperaturę i wytrzymałość - naprawdę obiecuję, że przy zimowych butach "piętnastki" nie wytrzymują długo.
Na górę wybieram stonowane ubrania i kolory - biały lub czarny sweter, bluzka, top. Wtedy unikniecie przesady.
Na koniec dodam: eksperymentujcie. Jeśli taki styl wpadał Wam w oko, macie szczęście - teraz w sklepach sieciowych i second-handach roi się od grungowych (itd.) ciuchów. Inspiracją zwykle jest wspominany przeze mnie wcześniej tumblr - zaglądajcie na niego częściej!

+ mój tumblr




| sweter - second hand | spódnica - H&M | buty - CCC | podkolanówki - sinsay | naszyjnik - allegro |


29 komentarzy:

  1. Świetny post, świetne zdjęcia cała jesteś świetna <3

    OdpowiedzUsuń
  2. To-to na szyi nie wygląda zbyt dobrze, bardzo Cię skraca optycznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. genialny blog <3
    będę tu wpadać :D

    http://d-amns.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Kolejny świetny post Domi.... Dzięki za rady i wszystko. Czemu taki krótki ?! Super ;)
    ( Justa z 6b )

    OdpowiedzUsuń
  5. Mnie się osobiście podoba tylko sweterek z całego looku :)

    http://oktaviaandoktavia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo ciekawa historia i świetne zdjęcia! <3
    http://variouseverything.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawa stylizacja choć nigdy bym takiej nie założyła :))
    http://the-world-of-ice-and-fire.blogspot.com/2014/10/6-sposobow-na-poprawe-humoru-gdy-dopada.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Spódniczka moich marzen!

    indyjskipalisander.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Nawet fajny zestaw, ale nie w moim stylu ;p

    http://polgia.blogspot.be

    OdpowiedzUsuń
  10. What lovely post.

    Would be so happy to see you as a visitor on hug-you.com

    Bisou, Sylvia

    OdpowiedzUsuń
  11. o jej masz ten lancuszek?!!! pamietam jak byly mega modne jakies 10lat temu!! nie moge uwierzyc! stylizacja swietna!;)

    http://witnessofmadness.blogspot.com/
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Zakochałam się w tej spódnicy, piękna! :)

    takeiteeasy-a.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. też kiedyś lubiłam spódnice i spodnie w kratę, teraz przerzuciłam się na koszule :D
    http://toffi-k.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Cudowna stylizacja i zdjęcia. Bardzo podoba mi się klimat tej sesji. Ładny wygląd bloga. Pozdrawiam.
    muminek-enter.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. cudowna stylizacja !!!<3
    Obserwujemy? Zaobserwuj i poinformuj o tym u mnie a na 100% się odwdzięczę
    Poklikałabyś w link Sheinside w poście ? Z góry dziękuję <3
    stay-possitive.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Dla mnie tumblr też stanowi dzienną inspirację ;3 Śliczne zdjęcia!
    Poklikasz w linki przy ostatnim poście?
    KLIK-BLOG

    OdpowiedzUsuń
  17. Swietny post, cudowne zdjecia. ;*

    nowa notka, zapraszam c: http://lusialuska.blogspot.com/2014/10/tag-czego-jeszcze-o-mnie-nie-wiecie-3.html?m=1

    OdpowiedzUsuń
  18. Śliczne buty ;3

    Dodasz komentarz? Będzie mi bardzo miło. :)
    malinowe-ciasto.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. ładne zdjęcia;)
    pozdrawiam serdecznie;)) woman-with-class.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetnie wyglądasz:) Zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  21. świetne zdjecia :) strasznie podoba mi się spodniczka :D
    http://sloik-dzemu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Umieram, jak nie wiesz co to jest grunge to się kochana nie wypowiadaj.
    Na grunge się nie stylizuje, nie tędy droga.
    Dowiedz się dokładnie co to jest. To co widujesz na tumblrze to wcale nie jest prawdziwy grunge.
    pzdr;)

    OdpowiedzUsuń