25 listopada 2014

'Cause the winter is coming - Jak spędzić idealną przerwę świąteczną?



Garść informacji...

Nie było mnie tu długo i rozpaczam, że zamiast czterech postów w miesiącu jest ich tylko dwa. Nie będę wiele tłumaczyć, ze względu na oczywistość moich argumentów (czyli... szkoła), ale wspomnę tylko na początek, że zamierzam poprawić się w tej kwestii i obiecuję, że już od grudnia posty pojawiać się będą raz na tydzień - lub inaczej, aczkolwiek z pewnością przynajmniej cztery (lub nawet więcej!) w miesiącu. No i oczywiście perspektywa świąt, czyli sporych ilości wolnego czasu. Moim celem jest spożytkowanie ich pożytecznie, a przede wszystkim skupiając się na blogu.

Wiele osób - a w tym ja - na samą myśl o zimie i świątecznym klimacie wpada w ogromną ekscytacje. Już same świąteczne piosenki sprawiają, że nawet gdy na zewnątrz nie ma jeszcze śladu białego puchu, można zwyczajnie poczuć to. Przed przerwą świąteczną z zapałem planujemy te wszystkie rzeczy, które chcemy wykonać, książki do przeczytania, ciasta do upieczenia, listy prezentów, zakupy, zrobimy porządki... Zawsze kończy się tak samo. Nawet z najbardziej szczerymi chęciami, zazwyczaj nasze jakże pracowity wolny czas spędzamy wylegując się w łóżku przed komputerem i nawet nie spoglądamy na zegar, nie przyjmując do wiadomości, że to już południe...

Skąd my to znamy? No właśnie. Przyznajcie się, kto właśnie w ten sposób spędzał swoje dotychczasowe przerwy świąteczne? Z ewentualnymi przerwami na zakupy... No dobrze. Czas się za to zabrać. Czyli jak zaplanować "zimową wolność", co można robić w wolnym czasie i przede wszystkim, jak wytrwać w swoich postanowieniach.



Na sam początek powinniście zrobić listę rzeczy, które chcecie zrobić w waszym wolnym czasie. Jeśli nie do końca wiecie, co mogłoby się znaleźć na waszej liście, sama podam wam kilka pomysłów, które z pewnością naprowadzą Was na dobrą drogę.

- Czytaj książki! Na pewna są tu jakieś mole książkowe, które w ciągu tygodnia nie znajdują czasu na spokojne zagłębienie się w swojej ulubionej lekturze. Dlatego wolny czas - i to jeszcze jesienią czy zimą - jest idealnym momentem, w którym możecie nadrobić swoje zaległości. Możecie też przespacerować się po okolicznych księgarniach i bibliotekach (lub wersja dla bardziej leniwych: poszukać w internecie ;)) w poszukiwaniu idealnej książki. Ciekawym pomysłem może być niedawno wprowadzona do Empika "W śnieżną noc" John'ego Greena - mam na nią ochotę, kto wie, może nawet poproszę o nią na święta.

- Urządź świąteczne pajama party, czyli po prostu nocowanie... ale przyprawione świątecznym klimatem. Zaproś najlepsze przyjaciółki, zawieś na ścianach lampki. Podaj gorącą czekoladę i przygotuj ulubione świąteczne filmy i piosenki. Szykuje się długa noc! 

- Zrób samemu prezenty dla bliskich. Wykażcie się oryginalnością. Przykładem jest samodzielnie ozdobiona koszulka, jaką możecie "podziwiać" w ostatnim wpisie. Zróbcie niespodziankę swoim bliskim i znajomym. Nie pytajcie, co chcieliby dostać. Wykonajcie coś jedynego w swoim rodzaju! (dodam, że jeśli tylko chcielibyście, chętnie przygotuję wpis na ten temat ;))

- Gotuj, piecz! Kto nie lubi objadać się pysznymi muffinami czy ciastem... A co dopiero, gdy przygotuje się je samemu! A jeszcze większa frajda to oczywiście z rodziną czy przyjaciółmi. W dodatku wszystkiemu możecie nadać klimatyczną aurę, przyozdabiając wypieki świątecznymi ozdobnikami. Do wyboru do koloru; lukry, posypki, polewy, kremy czy nawet gotowe ozdoby. Niech źródłem inspiracji będzie internet i... przepisy babci.

- Oglądaj seriale i filmy. Kto nie lubi usiąść z herbatą i otulona kocem włączyć ulubiony serial?

- Zmieniaj wystrój pokoju. Czasami, gdy popadnie się w rutynę, samemu czujemy, że czas na zmiany. A przerwa świąteczna to właśnie ten czas, kiedy do naszego wnętrza możemy wprowadzić drobne lub większe zmiany. 

- Ćwicz. Kto powiedział, że zimą zbieramy tłuszcz? Od dzisiaj tak nie będzie. Lecimy na siłownię!

- Spaceruj. Uwielbiam to uczucie, gdy chodzę po śniegu, zapadam się w nim butami... Tylko ubierzcie się ciepło i pilnujcie, aby nie dopadło Was jakieś wstrętne przeziębienie! ;)

- Nadrabiaj zaległości w szkole lub w pracy. Czasem zostaje nam jeszcze nie do końca zrozumiany temat, którego nie mamy czasu nauczyć się w tygodniu. I choć propozycja niekoniecznie kusząca, to jednak gwarantuję - pożyteczna.

- Spędzaj czas z rodziną. Czasami z członkami rodziny widujesz się tylko w kuchni, przy jedzeniu. Potem, w wirze obowiązków nie starcza nam na to czasu. Teraz mamy czas na nadrobienie tych braków. Odwiedź dziadków, porozmawiaj z rodzicami. Nawet nie wiesz, jak dużo macie sobie do powiedzenia!

- Uprawiaj zimowe sporty. Łyżwy czy może narty? Pamiętaj, ruch to zdrowie!


Pozostaje tylko problem, jak przetrwać w takich postanowieniach? Jeżeli jesteście w tej grupie, która lubi wypoczywać aktywnie i cały czas musi się czymś zajmować, nie jest to nic trudnego. Po prostu zaplanujcie sobie dokładnie swój dzień. Zróbcie to tak, aby wszystkie te czynności wydawały się ciekawsze niż spędzanie czasu przed komputerem. Jeśli jednak aktywne odpoczywanie nie jest dla was, a mimo tego nie chcecie przesiedzieć dnia przed komputerem, musicie zadziałać inaczej. Po prostu nie możecie mieć takiej możliwości - odłączcie kabel od routera (pamiętajcie, aby dać je innemu domownikowi na przechowanie, bo w przeciwnym razie nie wytrzymacie i podłączycie je z powrotem). Odbierzcie sobie z własnej woli (silnej woli!) dostęp do komputera. W przeciwnym razie możecie przegrać z pokusą.


Macie już jakieś plany na końcówkę jesieni? Napiszcie wszystko w komentarzach, chętnie poczytam! Do następnego wpisu!




29 komentarzy:

  1. Naprawdę wymieniłaś wiele super rzeczy ,które można zrobić te wolne dni ;)
    Sama kilka z nich wypróbuje ;>
    I prześliczne zdjęcie ;>
    Obserwuję i liczę na rewanż ;3
    http://rakonaopisuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie, że zrobiłaś taki post. W tym roku na pewno muszę coś z tego zrobić. Łyżwy i pieczenie ciast to u mnie podstawa. Seriale też lubię oglądać, gorzej z filmami. Co do książek to nie lubię ich czytać, ale muszę dobrać się do Romea i Julii :D W tym roku postanowiłam też udekorować swój pokój. Muszę jeszcze poszukać w sklepach jakiś fajny światełek.
    +gdzie kupiłaś tą przecudną poduszkę/poszewkę na poduszkę z reniferami?

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja ostro zabiorę się za czytanie. Jeśli chodzi o książkę Johna Green' a "W śnieżną noc" to jest po prostu genialna! Uwielbiam jego lektury <3
    sweethomesweety.blogspot.com - Zapraszam Serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja chętnie przeczytam wpis o własnoręcznych prezentach dla bliskich!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mega podoba mi się twój szablon
    Styl pisania też masz bardzo ciekawy
    Może obserwacja za obserwację?
    Jeśli się zgadzasz zacznij, napisz u mnie "obserwuję" na końcu komentarza, a ja się odwdzięczę
    MÓJ BLOG ♥ KLIK

    OdpowiedzUsuń
  6. Chyba sie rusze i zaczne cwiczyc hehe :)

    w wolnej chwili zapraszam ♥ klaudiaandmylife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Już nie mogę się doczekać świąt, a te porady są fantastyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dobre porady ja skorzystam z jazdy na nartach lub łyżwach, ZAPRASZAM http://groszek01.blogspot.com/ c:

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny pomysł na post! Na pewno skorzystam z Twoich porad :)

    NOWY POST NA FABRYCE MIĘTY KLIK! :))

    OdpowiedzUsuń
  10. Napewno wykorzystam Twoje rady. Chyba zmienię wygląd swojego pokoju :)

    Serdecznie zapraszam na mojego bloga - klik!

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajny i przydatny post. Ja kiedyś robiłam co roku taką listę rzeczy, które chcę zrobić w czasie przerwy świątecznej, jednak, że nigdy się tego nie przestrzegałam zaprzestałam robienia takiej listy. Ale w tym roku chyba znów ją zrobię i postaram wytrzymać w postanowieniach.
    Ślicznie ci w koczkach i w chokerze. Piękną masz tą ścianę z ramkami.
    A jeśli chodzi o moje plany na końcówkę jesieni to w sumie jakiś większych nie mam. Zamierzam iść na łyżwy, bo otworzyli wczoraj u mnie lodowisko, na świąteczne/zimowe zakupy i to na razie w sumie tyle.

    Pozdrawiam Karolina (grumpyy-blog)

    OdpowiedzUsuń
  12. Śliczne zdjęcia :)
    Może wspolna obserwacja ? Daj znac u mnie :))
    Zapraszam : http://adtadtadta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Śliczne zdjęcia <3
    A co do świąt to jeszcze się jeszcze
    nie zastanawiałam co będę robić w wolnym czasie,
    ale na pewno coś się znajdzie <3

    Obserwuje i liczę na rewanż <3

    OdpowiedzUsuń
  14. You look adorable in this outfit. Cute. Stunning pictures, girl. So full of atmosphere.
    xox
    Lenya
    FashionDreams&Lifestyle

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja w czasie przerwy koniecznie chcę nadrobić zaległości blogowe, poczytać jakieś książki, wybrać się na lodowisko i przygotować się do nowego roku! :D

    Zapraszam do mnie! KLIK

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo pomysłowy post :)) Niektóre pomysły są naprawdę świetne, na pewno wykorzystam ;))
    Masz genialny styl, super! Oryginalne zdjęcia <3

    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam twoją urodę :) świetny styl i super urządzony pokój :)
    http://dariia-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Ładne zdjęcia. ;) Świetny post! :) Na pewno skorzystam z któryś rad, a na pewno o tej o książkach, bo mam małe zaległości w czytaniu. :D

    http://daarson.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie mogę się doczekać już świąt ! <3
    Śliczna jesteś :* Bardzo ładne zdjęcia :)

    Obserwuję :)
    http://sztramkowska-joanna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Masz fascynującego bloga! Będę zaglądała, życzę dalszych sukcesów i wytrwałości :)

    http://mjrm-madeline.blogspot.com/2014/11/briefly-about-wedding.html
    zapraszam serdecznie na mój blog, każdy komentarz i obserwowanie jest odwzajemniane. Proszę o klikanie w banery po prawej stronie bloga, to dla mnie bardzo ważne .

    OdpowiedzUsuń
  21. Też chcę zrobić coś pożytecznego w tej przerwie świątecznej, ale wolę się bardziej skupić na blogu, więc za pewne nie rozstanę się z komputerem ;) Chociaż mam też 2 książki, które zamierzam w tym czasie przeczytać!
    +Świetny post, miło się go czytało.

    http://minimalistyczny.blogspot.com/ -> u mnie pojawił się post o wymianie z Francją

    OdpowiedzUsuń
  22. Super blog, świetny kolorystycznie i tematowo :)
    Zachęcam do odwiedzenie mojego, niedawno założonego - www.meyonn.blogspot.com
    Jeśli chcesz to zaobserwuj, a zrobię to samo :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Lubie twój styl. Widać, że masz swoje zdanie.
    Obserwuje
    http://alittle-me.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetny post <3 Bardzo fajne zdjęcia! Może obs=obs? JA ZACZĘŁAM I CZEKAM NA REWANŻ!


    http://julia-and-fashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Świetny i niezwykle przydatny post! Już nie potrafię doczekać się tej świątecznej przerwy, podczas której moim głównym celem będzie to, aby po prostu odpocząć od szkolnego zgiełku. Śliczne zdjęcia i cudowny pokój, który już cały post wprowadził w niezwykle świąteczny klimat!

    Pozdrawiam!
    yudemere

    OdpowiedzUsuń
  26. jaka super fryzurka :)

    obs za obs? :) -> deathbeds19.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. jeju cudowne zdjęcia *_*

    W wolnym czasie zapraszam do siebie.
    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com/
    Jeśli blog przypadnie Ci do gustu byłoby mi miło gdybyś zaobserwowała :)

    OdpowiedzUsuń
  28. skąd ta bluza?

    OdpowiedzUsuń