10 listopada 2014

Why you buy it, when you can DO IT YOURSELF?



Jak często zdarza Wam się zauważyć ciuch, który wcale nie jest warty swojej ceny? Myślę, że tak samo jak ja, dobrze to znacie. A potem dowiaduję się, że jest zrobiony ręcznie. Tak też było z bluzką, którą zupełnie niczego nieświadoma znalazłam na stronie sklepu internetowego. Jako że jestem wyczulona na wszelkie związane z tumblr'em nadruki i aplikacje, cała w euforii cieszyłam się z mojego znaleziska. Dopóki mój wzrok nie wychwycił drobnego napisu w rogu ekranu: "ręcznie robione".
Zaczęłam się zastanawiać. A co, gdybym zrobiła to sama? Wzór był prosty, pozornie łatwy do wykonania. Zaoszczędziłabym... Dobrze. Decyzja padła, a ja następnego dnia poleciałam jak na skrzydłach do miasta w poszukiwaniu pisaków i białych koszulek, przy okazji zupełnie zdzierając sobie skórę z pięty w skutek niewygodnych butów. Ale jak już trzeba, to trzeba - będę cierpieć! ;)



Kupiłam. Po buszowaniu w sklepach papierniczych i tysiącach konsultacji z nie do końca obeznanymi ekspedientkami, kupiłam pisak. Z koszulką nie było tak łatwo. No bo gdzie kupić czysty, biały T-shirt, w jak najniższej cenie? Odpuściłam sobie przechodzenie całego miasta w poszukiwaniu hurtowni, a wyczekiwany "kawałek materiału" odkryłam w jednym z tutejszych sklepów, znalezionych w centrum. Razem wydałam 18 zł. Zaoszczędziłam 12. To niewielkie pieniądze, ale zdecydowanie dużo większa satysfakcja.


Ołówki poszły w ruch, najpierw szkic, potem to samo na koszulce i poprawienie wszystkiego pisakiem. Poszło mi zadziwiająco dobrze. Nie rozpaczałam nad nierównymi liniami (jak mam w zwyczaju) i nie rozmazałam całości. Nie zniszczyłam stołu, mażąc go niezmywalnym markerem, nie wybrudziłam ubrań i co najlepsze, ani razu nie potrzebowałam gumki do gumowania. Wszystko poszło tak idealnie, że aż trudno uwierzyć. I mam nadzieję, że nie po raz ostatni ;)

Dlatego musicie uwierzyć, że skoro mnie - której zwykle po prostu nic nie wychodzi - się udało, Wy też dacie radę. Nie bójcie się więc eksperymentować. Zamiast kupować, róbcie. Wasze koszulki (i nie tylko!) nie muszą być czarno-białe, możecie zainwestować w farby do tkanin, kolorowe pisaki czy nawet barwniki. Wszystko jest tylko w Waszej głowie!

A nawet jeśli nie w głowie, to... w internecie! Poszukajcie inspiracji! A jeśli nie znajdziecie niczego godnego uwagi, mam dla Was kilka znalezionych przeze mnie motywów i pomysłów, które śmiało możecie wykonać na własnych ciuchach! ;)

KLIK - KLIK - KLIK - KLIK - KLIK - KLIK - KLIK - KLIK - KLIK





| bluzka - DIY | spodnie - Cropp | buty - CCC | pasek - C&A | choker - Allegro |

Moja bluzka nie jest mistrzostwem. Ale najważniejsza jest satysfakcja ze zrobienia czegoś zupełnie samemu. 


A Wy, robiliście kiedyś coś własnoręcznie, zamiast kupować? Jakie macie zdanie na ten temat? Piszcie w komentarzach i oczywiście podsuwajcie pomysły na następne wpisy! :)



26 komentarzy:

  1. Na prawdę świetna bluzka i na pewno jedyna w swoim rodzaju ;) Super!
    sweethomesweety.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Uważam, że świetnie Ci wyszła ta bluzka. Szkoda, że ja jestem taka leniwa :<
    http://nutellaax.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ślicznie wyglądasz w tej bluzce :) Zdjęcia ,aż zachęcają do oglądania :)
    http://malinoweciernie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. No i kolejny świetny post! ♥ Bluzka wyszła ci naprawdę świetnie i nawet jeśli coś jest nieidealnie, to nikt raczej nie będzie się szczególnie dokładnie przyglądać ;) Odnośnie DIY to kiedyś sama dodawałam ćwieki do bluzy kiedy było to modne, ponieważ wyszło to o wiele taniej :) Mogłabyś mi napisać gdzie konkretnie kupiłaś t-shirt i pisak? Myślę, że też spróbuję swoich sił ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koszulkę kupiłam na hali, a pisak możesz dostać praktycznie w każdym papierniczym :)

      Usuń
  5. Śliczna bluzka :) sama bym taką chciała, ale nie jestem uzdolniona plastyczne.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jejku, świetny efekt.
    Ja niestety nie mam takich zdolności artystycznych.
    Mogę sobie co najwyżej pomarzyć ;D
    Zostaje mi jedynie możliwość kupienia gotowej bluzki ;)
    Mega fotki :)

    Buziaki,

    http://realweronika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne masz włosy :)
    Zapraszam do siebie może też Ci się spodoba :)
    http://polinapaola.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. W życiu bym nie powiedziała, że sama to narysowałaś! Naprawdę świetny efekt - zwłaszcza z taką stylizacją, która niesamowicie mi się podoba. Pamiętam jak kiedyś na koszulce narysowałam sobie dużą pacyfkę. Byłam z niej taka dumna, ale przy Twojej pracy to pikuś.

    http://onelittlesunbeam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. WOW! Świetna stylizacja, naprawdę jest piękna. Nie mogę uwierzyć, że sama to narysowałaś :)

    http://22-ffashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. fajnie wyglądasz!
    jeśli możesz to poklikaj w kliki w poście u mnie!
    http://panmalofel.blogspot.com/2014/11/autumn-outfit-fuck-sweatshirt.html

    OdpowiedzUsuń
  11. Rzeczy zrobione przez nas nie dość, że są tańsze i często ładniejsze od tych kupionych, to jeszcze mają swoją wartość :)
    matrelsy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. tobie wyszło rewelacyjnie! z moim talentem poszłoby gorzej...dużo gorzej :P


    fashionable-sophie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Jeju cudowne zdjęcia i piękna stylizacja <33
    Zapraszam http://sara-janik-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Wow! You've done an awesome job on creating this tee. Love the outcome. Looks so cute on you. Lovely blog here btw! Would you like to follow each other on GFC? Please let me know on my blog so I can follow back. Thank you.
    xox
    Lenya
    FashionDreams&Lifestyle

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny ten T-shirt :) Ja już wiele razy przymierzałam się do zrobienia własnej koszulki. Niedawno kupiłam farbę do tkanin, więc trzeba ją wykorzystać :)

    NOWY POST NA FABRYCE MIĘTY KLIK! :))

    OdpowiedzUsuń
  16. świetna koszulka!

    W wolnym czasie zapraszam do siebie.
    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com/
    Jeśli blog przypadnie Ci do gustu byłoby mi miło gdybyś zaobserwowała :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ładna stylizacja, bardzo podobaa mi się twój nagłówek na blogu. Wspólna obs? Odpowiedź napisz na moim blogu. http://loveemyydreeam.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. ciekawa stylizacja! oryginalna :)
    mogłabym prosić o kliknięcie? to tylko chwilka :)
    http://czillen.blogspot.com/2014/11/stars.html

    OdpowiedzUsuń
  19. Cudowny blog kochana :) Miło się czyta, i do tego ten cudowny design *-* Dodajesz śliczne zdjęcia i do tego jesteś bardzo ładna. Życzę sukcesów w blogowaniu i dalszego rozwijania swoich pasji, pozdrawiam ♥
    Obserwuję <3

    Skomentujesz? Zaobserwujesz? :*
    http://malinkaxpp.blogspot.com/2014/11/szara-rzeczywistosc.html

    OdpowiedzUsuń
  20. świetna bluzka, ogolnie swietna stylizacja :) uwielbiam twojego bloga juz na starcie :)
    moglabys powiedziec, gdzie przerabiasz zdjecia? są genialne :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Zrobiłaś świetną bluzkę, nie zgodzę się z Tobą - według mnie ta bluzka j e s t mistrzostwem :D Jak widać robienie własnoręcznie bluzek ma same plusy: nie tylko zaoszczędzone pieniądze, ale też satysfakcja z wykonanej pracy ;)

    http://miasto-inspiracji.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Pod jakim kościołem robiłaś te zdjęcia?

    OdpowiedzUsuń
  23. Haloo? Coś chyba zaniedbujesz bloga! Wielka mi blogerka,,,,,,,,

    OdpowiedzUsuń