8 grudnia 2014

December update & Pomysły na prezent!



Hoł, hoł, hoł!
Nadszedł czas na w pełni świąteczny nastrój. Przyroda niestety chyba jeszcze nie do końca oswoiła się z nową, nadchodzącą porą roku, bo za oknem ani trochę śniegu. Święta dziwacznie się odwlekają... Mam na głowie wiele rzeczy, począwszy od nauki - jeszcze przed przerwą świąteczną będę pisać próbne egzaminy - skończywszy na kupieniu i wykonaniu prezentów dla bliskich i przyjaciół, co niewątpliwie będzie czasochłonne. Tymczasem próbuję znowu wrócić do zdrowego stylu życia i przede wszystkim zdrowego odżywiania się, bo patrząc na ostatnie miesiące, bardzo mi tego brakowało. Zaczęłam źle się czuć i żyłam niemalże na granicy choroby a zdrowia. Nie miałam na nic siły, brak apetytu, bóle głowy i okropne osłabienie. Nie wiem, co się ze mną działo, ale próbuję wrócić na prostą. Funduje sobie 2 tygodnie bez słodyczy i zobaczymy, czy jakimś cudem przeżyję! ;)
Mikołajki także przeszły szybko i mało wyraziście. Nie było jak co roku. Bez śniegu to jednak nie to samo, ale nie tylko o to chodzi. Byłam praktycznie cały dzień sama, więc od początku nie zapowiadało się ciekawie. Podsumowując, jedyne czym się zajmuje to chodzenie i narzekanie, że nie ma świątecznego klimatu i nastroju. Gdzie on się podział? Miało być tak świetnie...
Tłumaczę sobie jak na razie, że to przez brak choinki. Całe szczęście, że w tym tygodniu po nią jedziemy. Niestety sztuczną, ale to zawsze coś. Braki uzupełnię świecami o "zapachu lasu" ;)


Obiecałam Wam pomysły na prezenty świąteczne. Miało być super dopracowane DIY, a i tak skończyło się na braku jakichkolwiek materiałów i wypisywaniu z głowy. No dobrze.

Słodycze jako prezent? Tylko te domowe!
W tym roku nie idziemy na łatwiznę. Zamiast kupować czekoladę i żelki, zróbcie coś sami. Pomyślcie o osobie, którą obdarowujecie. Przygotujcie coś specjalnego! Przykładowo, jeśli twoja przyjaciółka ma bloga, upiecz pierniki i napisz kolorowymi lukrami nazwę jej strony. Wykorzystajcie zainteresowania i upodobania. Upieczcie coś ciekawego, kruche ciasteczka do których włożycie karteczki z wróżbami lub życzeniami... Dajcie się ponieść wyobraźni! A gdy ta zawiedzie, niech Google pomyśli za Was ;)

Dużo pluszu, nie tylko dla dzieci!
A co by było, gdybyś kupiła przyjaciółce ogromnego misia... Ale takiego naprawdę bardzo ogromnego!
Takie pluszaki wbrew pozorom są nie tylko dla dzieci. Chodzi mi o takie, które rozmiarami przypominają ciało dorosłego człowieka. Gdy nie będzie Cię w pobliżu, twoja kumpela będzie miała do czego się przytulić ;)

Wszystko dobre, co kolorowe i pachnące!
Dobrym pomysłem są wszelkiego rodzaju mydełka, żele, kremy, pomadki, musujące kule czy sól do kąpieli...

Własnoręcznie ozdobione koszulki
Tak, znowu wracam do tego tematu. To jeden z najlepszych pomysłów, przede wszystkim dlatego, że można idealnie dostosować go do potrzeb danej osoby. Zabawny napis? Czy może kolorowe dzieło sztuki? Wszystko zależy już tylko od Was.

Własnoręcznie ozdobione kubki
Podobnie jak koszulki, można dostosować je do osobowości obdarowywanej osoby. Możesz napisać permanentnym markerem przeróżne teksty lub zamówić u fotografa kubek ze wspólnym zdjęciem... No cóż, nawet jeśli nie jest to do końca "własnoręczne" ;)

Rzeczy, za które Cię kocham...
Równie świetnie sprawdza się w wersji z końcówką "za które Cię uwielbiam", czy "za które Cię lubię". Czyli po prostu własnoręcznie wykonana książeczka (lub cokolwiek innego, może być to nawet zeszyt lub ramka na ścianę), z wypisanymi powodami, dla których uwielbiasz bliską Ci osobę. Fajnie sprawdzić może się też wersja "wszystko, co o Tobie wiem". Uwaga, sprawdzony sposób na uśmiech na twarzy!

Kolaż ze wspólnymi zdjęciami
Dobry w każdej formie. Zbierz najlepsze fotografie z daną osobą, możesz też wyciąć z gazet czy wydrukować rzeczy, które podobają się Wam obu lub z którymi wiążecie wspomnienia.

A zamiast zdjęcia... rysunek. Portret.
Ten pomysł najlepiej sprawdza się oczywiście u tych obdarzonych większym talentem plastycznym. Jeśli więc możecie pochwalić się tą przydatną umiejętnością, chwyćcie ołówek i do roboty!

Miś, ale ten jedyny w swoim rodzaju!
A teraz coś dla umiejących... szyć. Samodzielnie zrobione misie czy inne pluszaki są świetnym pomysłem, a taka maskotka będzie jedyna w swoim rodzaju. Może służyć za ozdobę w pokoju lub po prostu pamiątkę.

Samodzielnie wykonany kalendarz adwentowy
Forma dowolna! A zamiast czekoladek możecie użyć upieczonych przez siebie słodkości ;)

Szczypta zapachu...
... czyli oczywiście świeczki. Sprawdzony pomysł "na ostatnią chwilę", lub gdy po prostu nie macie pomysłu. Najlepiej te o ciekawych zapachach!

Obserwuj osobę, dla której będziesz robić lub kupować prezent. Gdy będziecie razem w sklepie, dyskretnie patrz, co ogląda, jakie rzeczy ją interesują, bo to z pewnością pomoże Ci z wyborem.


A Wam, jak mija grudzień? Co sprezentujecie w tym roku swoim bliskim? 
A na koniec mała zapowiedź... Pamiętacie jeszcze #healthylife? Już niedługo seria powraca, dlatego wszelkie propozycje i opinie mile widziane! 

10 komentarzy:

  1. Jeszcze bedzie snieg , przynajmniej w Polsce bo w UK sie na to nie zapowiada :(
    ♥ klaudiaandmylife.blogspot.com ♥

    OdpowiedzUsuń
  2. u mnie dziś napadało dużo śniegu i jest mega ślisko

    OdpowiedzUsuń
  3. świetne pomysły na prezenty, podrzuciłaś mi na jeden pomysł :")

    22-ffashion.blogspot.com - klik :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo przydatny post. Już mam pomysł na prezenty dla bliskich =D
    sweethomesweety.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne pomysły na prezenty, zainspirowałaś mnie <3

    http://julia-and-fashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Cześć ;)
    Świetny post :D
    Z przyjemnością informuję, że zostałaś nominowana do Liebster Blog Award 2014.
    Więcej tutaj: http://lady--claire.blogspot.com/2014/12/liebster-blog-award-2014.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne porady! Właśnie zastanawiałam się nad tym, co dać przyjaciółce na święta :)
    Super zdjęcia ^^

    NOWY POST NA FABRYCE MIĘTY KLIK! :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja uwielbiam robić własnoręcznie prezenty :)
    Szczególnie takie prezenty podobają się mamom i babciom ;)
    Inka
    dziewczynazestarowki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo dobre porady i pomysły! :)
    Obserwuję, ps.masz śliczne włosy! *.*

    hope-for-dreams.blogspot.com- KLIK

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja robiłam kolaż ze zdjęciami dla rodziców ;)

    Obserwuję (jeśli spodoba Ci się mój blog, również go zaobserwuj, sprawi mi to wielką radość)
    Zapraszam:
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń