6 września 2015

Integracja



Moi drodzy, oto pierwszy raz w moim życiu, kiedy pogoda 1 września dopisała. Naprawdę - odkąd pamiętam, niezależnie od pogody dnia wcześniej, w rozpoczęcie roku szkolnego zawsze padało. Nie jestem jednak pewna, czy wolę taki obrót sytuacji. Zdecydowanie wolę założyć lekką kurtkę i rajstopy, niż smażyć się i pocić w koszuli z długim rękawem. Był potworny upał i sama nie wiem, jak wytrzymałam. Na całe szczęście, następne dni były o wiele chłodniejsze.

Myślę, że jeszcze nigdy przez cztery dni nie poznałam tak wielu osób. "Integracja" to ostatnio najpopularniejsze słowo w moich (i nie tylko) ustach. Wycieczka integracyjna, gry integracyjne, no bo przecież trzeba się poznać i... zintegrować. Ale nie mam nic przeciwko, wręcz przeciwnie, bardzo mi się to podoba. 
W czwartek pierwsze klasy pojechały na wycieczkę (no, zgadnijcie jaką?) do Szczyrku. Nigdy wcześniej tam nie byłam, dlatego bardzo pozytywnie zareagowałam na informację o miejscu, do którego się wybieramy. Podsumowując tylko, wyjazd spełnił swoje zadanie, bo wróciliśmy wszyscy bardzo weseli i przede wszystkim - zaprzyjaźnieni.

Po tych kilku dniach w nowej szkole muszę podzielić się z Wami kilkoma istotnymi spostrzeżeniami, które być może pomogą Wam w poznawaniu nowych ludzi i... tworzeniu przyjaciół ;)

1. Nie wstydź się podejść do kogoś, kogo (jeszcze!) nie znasz. Wyciągasz rękę, przedstawiasz się - tak jak ja, jakieś tysiąc razy przez ostatnie kilka dni. Potem pytasz się, do jakiej klasy chodzi, kto go uczy. Podtrzymujesz rozmowę, na początku najłatwiej o szkole. I mała rada ode mnie - spróbuj zapamiętać imiona, bo potem niezręcznie będzie prosić o przypomnienie. Ja sama popełniłam ten błąd i zapominałam już po kilku minutach... Całe szczęście, że w mojej szkole nosi się identyfikatory. Inaczej byłoby, delikatnie ujmując, słabo ;)
2. Utrzymaj kontakt z osobami, które poznałaś. Nie ważne, że zamieniłaś z tą dziewczyną dwa zdania, albo tylko się przedstawiłaś. Przywitaj się z nią na korytarzu i pogadaj - prawdopodobnie znowu o szkole. Ale nie przejmuj się, z biegiem czasu poznacie się wszyscy lepiej i znajdziecie nowe tematy!
3. Uśmiechaj się! To najważniejsza rzecz, która przekonuje ludzi, że warto się z Tobą zaprzyjaźnić. Niczym nie zdobędziesz nowych znajomych - ani ubraniem, ani wyglądem - tak dobrze jak uśmiechem :)
4. Dużo mów i wyrażaj swoje zdanie. Ludzie lubią, kiedy ktoś ma coś do powiedzenia i nie jest szarą myszką, która na wszystko się zgadza. Ale wszystko z umiarem - unikaj przechwalana się i mówienia tylko o sobie.

Podsumowując, najważniejsze, to pokonać własną nieśmiałość i przełamać pierwsze lody. Potem wszystko pójdzie z górki :)

PS.: Przepraszam za powalającą ilość zdjęć, ale miałam tylko chwilę czasu przed szkołą, więc nie było ich dużo i w gruncie rzeczy tylko te się nadaje.


***

My dear guys, it's the first time in my life, when the weather on first of September was good. Really - independently from yesterday's weather, start of the school year was always rainy. But I'm still not sure I like this change. I definitely prefer to wear jacket and pantyhose under my skirt, than sweating up with long sleeve chemise. It was freaking heat and I don't know how I survived. Happily, next days were cooler.

I think that I never had to meet that much people over four days. "Integration" is the most popular word in my mouth. Integrative trip, integrative games, well, because we need to know each other and... integrate. But I have nothing against it, I really like it. 
On Thursday first classes went on trip (guess what trip?) to Szczyrk. I never have been there before, so I reacted positively when I found out where are we going. In conclusion, this trip fullfiled the task, because we come back happy and of course - as a good friends. 

After a few days at new school I have to share my insights with you. Maybe it can help you with meeting new people and... making friends! ;)

1. Don't be shy to approach someone we don't know (yet!). Give your hand, introduce yourself - just like me about a thousand times over the last few days. Then ask about class, teacher. Keep the conversation - at the beginning, it will be easiest to talk about school. And a little tip from me - try to remember names! It's awkward to ask for reminder. I've made this mistake and I forgot after a few minutes... Fortunately, in my new school we must wear IDs. Otherwise, it would be... poorly ;)
2. Keep contact with people you met. It doesn't matter, that you had only a few words with her or you just introduced yourself. Say hello and chat at the school corridor - probably about school, again. But don't worry, sooner or later everyone will better know each other and you will find new topics! 
3. Smile! It's the most important thing - it makes people want to make friends with you.
You won't get new friends with outfit or look, but with smile - of course!
4. Talk a lot and express your opinions. People like, when you have something to say and you're not shy. But not too much - don't talk only about yourself.

In conclusion, the most important thing is to overcome your own shyness and break the ice. Then everything will be easier :)
PS.: Sorry for "a lot" of photos, but I had just a minute before school, so there wasn't a lot of them and in fact it's the only one I can publish.

25 komentarzy:

  1. Bardzo lubię czytać twojego Bloga. Świetny post i zdjęcia! Zapraszam i zachecam do obserwacji ♥
    http://lovelysoophie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniale, że poznałaś wiele nowych osób! :D Ślicznee zdjęcie! <3

    PIANKAOFSTYLE.BLOGSPOT.COM-KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak to mówią: uśmiech to podstawa! :D

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Jejku, pisałyśmy na fb raz ale jakoś nie mam odwagi odznaczyć anonima ale chciałam Ci napisać, że Twój blog jest niesamowity! Jestem z Twojego miasta, (teraz możliwe, że zorientujesz się kim jestem hahaha) ale chodzimy do innych szkół. W każdym razie pomimo tego, że jestem z 2 klasy to Twój wpis bardzo mi się na pewno przyda! Bo doszło do nas wiele nowych buźek z którymi warto się lepiej poznać. Życzę Ci w tym nowym roku wszystkiego dobrego! Dużo odwagi i otwartej głowy. I zapraszam do naszej Trójeczki na Osadzie! <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajne rady, ja za rok idę do liceum i lekko się tego obawiam, bo przez całe życie byłam nieśmiałą, a teraz staram się z tym walczyć :D

    Sometimes my-klik!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale jesteś piękna! :o

    U mnie konkurs. Serdecznie zapraszam! :)
    ♥ Diana Ashe KLIK! ♥

    OdpowiedzUsuń
  7. świetne "porady" :)! ładny blog całościowo.
    lienicormaid.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ładny blog :)A porady genialne :) Zapraszam do mnie i do wzięcia udziału w konkursie: http://madimartula.blogspot.com/2015/09/konkursu-ja-i-moje-zmiany.html

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ładny blog :)A porady genialne :) Zapraszam do mnie i do wzięcia udziału w konkursie: http://madimartula.blogspot.com/2015/09/konkursu-ja-i-moje-zmiany.html

    OdpowiedzUsuń
  10. na pewno skorzystam z Twoich rok kidy będę iść do liceum :)
    http://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ładny blog :)
    http://milkamikam.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Również poszłam teraz do nowej szkoły i integracja jest wszechobecna. Niestety jestem nieśmiałą osoba, więc z poznawaniem nowych osób mam problemy ;/
    Bardzo przydatne są te porady! Na pewno z nich skorzystam! :)

    NOWY POST NA FABRYCE MIĘTY KLIK! :))

    OdpowiedzUsuń
  13. bardzo ładne zdjęcie :)
    eunikovakinga.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. super wpis :) teraz poszłam do 1 klasy technikum i podstawą u mnie był uśmiech i otwarcie do wszystkich :)
    co powiesz na wspólną obserwacje? ;)
    http://kisieelqowo.blogspot.com/2015/09/81-wedding.html

    OdpowiedzUsuń
  15. Ładne zdjęcia :)
    http://frazeologizmastrall.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Jesteś prześliczna!
    http://prettytopnotchlife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. jak najbardziej zgadzam się z tymi radami :)

    zapraszam również do mnie ;)
    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Śliczny blog,a z tymi radami zgadzam się w 100%!
    Zapraszam do mnie, za każdy komentarz i obserwację z góry dziękuję! Mój blog-klik

    OdpowiedzUsuń
  19. Jesteś taka.. delikatna haha :))

    Pierwsza notka!! miss-and-jess.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Fajnie, że wróciliście wszyscy weseli i zaprzyjaźnieni z wycieczki integracyjnej :) Ładne zdjęcie :)
    http://modishnessblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń